Gespannen gevoel? 3 Tips die je DIRECT helpen te ontspannen!

gespannen gevoel

In dit artikel geef je ik je 3 tips om je gespannen gevoel te verminderen. Deze tips kun je DIRECT toepassen, dus lees snel verder!

Ben je wel eens gespannen of ben je op dit moment gespannen? Dat kan erg vervelend zijn. Je voelt een naar gevoel in je buik, je hebt zwetende handen en je krijgt misschien een droge mond.

Dit kan door allerlei dingen komen; je hebt een presentatie waar je zenuwachtig voor bent, je hebt een belangrijk sollicitatiegesprek of je weet simpelweg niet waardoor het komt.

Ik geef je 3 simpele, direct toepasbare tips die je gespannen gevoel verminderen, waardoor je weer ontspannen wordt.

Tip 1: Focus op je ademhaling!


Tijdens een gespannen gevoel is je ademhaling erg belangrijk. Neem even de tijd om deze op orde te krijgen, en haal rustig adem. Je kunt dit het beste doen door je ogen te sluiten in een rustige omgeving. Vervolgens adem je gedurende 3 á 5 minuten, 4 seconden in en 6 seconden uit.

Concrete actie: Sluit je ogen en focus 3 minuten op je ademhaling. Adem 4 seconden in, en 6 seconden uit.

Tip 2: Besteed meer tijd aan je lichaam


Je lichaam en geest moeten in evenwicht zijn, en als er iets niet klopt, merk je dat gelijk. Je kunt je daardoor bijvoorbeeld gespannen voelen. De oplossing hiervoor is om je gehele lichaam langs te gaan.

Als je een lichaamsdeel tegenkomt waar je spanning voelt, en waar het niet lekker zit, probeer hier dan beweging in te krijgen. Hier kun je losser van worden en dus minder gespannen.

Concrete actie: Ga je gehele lichaam langs en maak los waar nodig. Bijvoorbeeld bij je schouders, schud je schouders dan heen en weer en beweeg ze goed.

Tip 3: Stel je voor dat je in een andere situatie bent


Als je gespannen bent, helpt het vaak om in je gedachten naar een situatie te gaan waarin je je erg ontspannen voelt. Denk aan je leukste vakanties of dagjes aan het strand, uit eten gaan met je hele familie of gewoon lekker op de bank liggen als het buiten regent.

Door je hierdoor in te verplaatsen, neem je ook de positieve emoties op die bij deze situaties horen. Daardoor kan je gespannen gevoel worden verminderd.

Concrete actie: Sluit je ogen (als je dat prettig vindt), en stel je voor dat je in een ontspannen situatie bent.

Langdurig gespannen gevoel aanpakken?


Je bent nu 3 direct toepasbare tips wijzer om je gespannen gevoel te verminderen.

Heb je al langere tijd last van een gespannen gevoel, en kom je er maar moeilijk van af? In mijn Nooit meer Zorgen of Stress Review behandel ik een online cursus die je makkelijk op weg kan helpen.

Deze cursus zet je zorgen, gespannenheid en stress om tot een gezond, ontspannen gevoel. Al meer dan 15.000 cursisten zijn je voorgegaan, met verbluffende resultaten!

nooit meer zorgen of stress cursus

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *