Koolhydraatarm beleg?

koolhydraat arm beleg

In dit artikel geef ik je 7 voorbeelden van koolhydraat arm beleg, zodat je je dag goed begint!

Als je denkt aan ontbijt, kom je al snel uit bij de meest voorkomende soorten ontbijt wat we in Nederland eten: Brood, cruesli, beschuit, crackers of pap.

Ik kan je een ding verklappen: Dit moet je NIET eten als je koolhydraat arm wilt gaan ontbijten en wilt gaan afvallen. Ze zitten boordevol koolhydraten en suikers.

Deze moet je dus gaan vervangen en dat is makkelijker dan je denkt! In dit artikel lees je 7 soorten koolhydraat arm beleg.

Waarom koolhydraat arm beleg?

Tijdens een koolhydraat arm dieet zorg je ervoor dat je lichaam zo min mogelijk koolhydraten binnenkrijgt.

Als je minder koolhydraten eet, gaat je lichaam de benodigde voedingsstoffen op andere plekken zoeken. Hierdoor ga je afvallen, omdat het vet van je eigen lichaam wordt gebruikt.

Koolhydraat arm eten kan je dus helpen met afvallen. En je eerste eetmoment van de dag, het ontbijt, is het beste moment om hiermee te beginnen.  

Maar brood is toch een NO-GO?

Bij een ontbijt denk je al snel aan normaal brood. Dit moet je vermijden. Daarom is het belangrijk om koolhydraat arm brood te kiezen. In combinatie met één of meerdere van deze 7 verschillende soorten broodbeleg heb je een volledige koolhydraat arme start van de dag!

7 voorbeelden van koolhydraat arm broodbeleg

1. Rosbief: Dit bevat 0 koolhydraten! Hier zit je dus altijd goed mee.

2. Ei (Gekookt): Gebakken kan ook, maar dit bevat wel meer vetten. Ei kun je combineren met bijna alles, denk aan rosbief en kipfilet.

3. Smeerkaas of Geitenkaas: Als je niet van geitkaas houdt, kun je voor smeerkaas gaan!

4. Fruit: Plakjes banaan, kiwi of komkommer zijn heerlijk om te eten. Combineer ze eens met andere dingen uit dit lijstje en je hebt een heerlijk koolhydraat arm ontbijt.

banaan in plakjes

5. Pindakaas: Koolhydraat arm, maar eet er niet teveel van! Je krijgt dan veel vetten binnen.

6. Kipfilet: Geeft je veel energie maar past ook in een koolhydraat arm ontbijt. Combineer ook weer met bijvoorbeeld fruit en ei.

7. Tonijn: Een blikje tonijn past makkelijk in dit dieet en als je ervan houdt is het echt heerlijk om hier je dag mee te beginnen.

Ook koolhydraat arm lunchen en avondeten

Nu weet je precies hoe je je dag koolhydraat arm kan beginnen, zonder enige energie te missen omdat je koolhydraten links laat liggen.

Om ook je lunch en avondeten koolhydraat arm te maken en verder te gaan afvallen, raad ik je aan om te beginnen met het koolhydraat arm 50 dagen programma van Niels Bosman. In mijn Koolhydraat arm 50 dagen programma Review lees je meer over de inhoud van het boek, en wat de ervaringen van anderen zijn.

koolhydraat arm 50 dagen programma review

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *