Tips voor Mindfulness: Deze 4 Tips maken een Verschil

tips mindfulness

In de drukke wereld waarin we leven is Mindfulness een geschenk uit de hemel. Daarom geef je vandaag 4 Tips om Mindfulness toe te passen in je dagelijkse leven.

Mindfulness is leven in het huidige moment. Want dat is het enige wat we eigenlijk hebben. Je bent niet in het verleden of in de toekomst, nee, je bent in het NU.

Een quote van Eckhart Tolle, schrijver van ‘The Power of Now’ beschrijft dit:

Realize deeply that the present moment is all you have. Make the NOW the primary focus of your life.

Oké je weet nu dat je in het nu leeft, en hier van moet genieten. Maar hoe doe je dit dan?!

Op dit moment beleef je het ‘nu’ voornamelijk door het scrollen door je Facebook of Instagram, of je zorgen te maken over dingen die zijn gebeurd of die nog moeten gebeuren!

De 4 onderstaande tips zijn voor Mindfulness, zodat je weer dat gevoel krijgt dat je in het NU leeft, en nergens anders.

1. Kijk eens naar buiten en laat je helemaal gaan


Je laten gaan is niet iets wat je verwacht te horen als je denkt aan naar buiten kijken. Maar ook hier kan je je laten gaan. Dwaal lekker af. Denk aan niets en laat je gedachten de weg kiezen. Ontdek het uitzicht dat je hebt, en zie de zaken die je nooit zijn opgevallen. Zoals de mooie, symmetrische schutting van je buurvrouw, of de iets wat scheve boom aan de overkant van de straat.

2. Begin een project zonder deadline


Kies een project uit dat je wilt starten, maar zet er geen deadline op. Het hoeft niet belangrijk te zijn, en dus zeker niet dringend. Natuurlijk wel belangrijk voor je mindfulness, maar niet voor je werk of privéleven. Los een rubiks cube op, maar doe het geheel op je eigen tempo. Start met een kleine puzzel. Kleur een kleurplaat in. Het beste is om iets te kiezen waarvoor je niet naar een scherm hoeft te kijken.

3. Focus je op één activiteit

Sommige activiteiten probeer je meestal te combineren met andere zaken in je leven, om ‘tijd te besparen’. Zoals het eten terwijl je achter je computer zit, of muziek luisteren tijdens het sporten. Koppel activiteiten als eten en muziek luisteren hier eens los van. Dus alleen eten en niets anders, en alleen muziek luisteren en niets anders. Merk elk detail op en ga er helemaal in op.

4. Wees dankbaar

Ken je dat moment dat je een akelig nieuwsbericht leest, en je een kort gevoel hebt van; ‘pfoe, ik ben blij dat het goed met me gaat’. Dit moment van dankbaarheid mag je veel vaker gaan beleven. Veel zaken nemen we nu eenmaal als vanzelfsprekend. Probeer elke dag te kijken naar een paar dingen waarvoor je dankbaar bent geweest. En ook als het niet je beste dag was, er is altijd wel een klein lichtpuntje :).

Bonus tip: Volg een Mindfulness Cursus

Deze 4 tips geven je een goede eerste ervaring met mindfulness in je dagelijkse leven. Wil je graag dat Mindfulness een gewoonte voor je wordt, en dat je altijd kunt rekenen op de voordelen die het je geeft?

De online cursus ‘Mindfulness voor het Dagelijkse leven’ biedt je de tools om mindfulness tot een gewoonte te maken.

In onze Mindfulness voor het Dagelijkse leven Review vertellen we je meer over deze cursus, en lees je mooie ervaringen van huidige cursisten.

Mindfulness voor het dagelijkse leven

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *